Netwerk: Battlefield Community CheatVillage Elitegamer.nl GameVillage Shop GVkidsgames Nationale Gaming Forums 
De Nederlandstalige gamesite voor jong en oud

PC | PS2 | PS3 | PSP | Wii | DS | Xbox | Xbox360 | Retro Forum | Reviews | Cheats | Tweedehands | Helpdesks | Gameclubs | Weblogs  

Vastgelopen in een spel? Plaats hier een bericht!

Let op!

Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd. GameVillage is de grootste game community in Nederland met al meer dan 210.000 registraties van alle leeftijden. Klik hier om je te registreren.

Als lid heb je toegang tot de nieuwste cheats, demo's, trailers en kun je deelnemen aan discussies. Ook kun je als lid meedoen aan verlotingen van gratis games en hardware.
Registreren bij GameVillage

Ga terug   GameVillage > Thema Communities > Retro Community > Retro Discussies & Contests

Retro Discussies & Contests Welke retro games speel jij nog? Wat is de beste game aller tijden? De beste retro discussies vind je hier!

Reageren

Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 november 2004, 05:35   #21
-Jesse-
Guest

Standaard

Die heeft nick de schappen uitgetrokken. :mellow:
  Met citaat reageren
Oud 12 november 2004, 17:32   #22
Jonesjr
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by -Jesse-@12-11-2004, 05:35:08
Die heeft nick de schappen uitgetrokken. :mellow:

Die games zijn wel grappig hoor, wie kan zoiets stoms verzinnen. Daarom vind ik het grappig
  Met citaat reageren
Oud 12 november 2004, 17:39   #23
Frank
Guest

Standaard

South Park Mario Bros 2..!!

Met citaat reageren
Oud 12 november 2004, 17:45   #24
Aligoat
Guest

Standaard

Heej cool man, vanwaar heb je die
  Met citaat reageren
Oud 12 november 2004, 17:51   #25
Frank
Guest

Standaard

Geen idee.. Ooit gekregen van een vriend of zo.. :unsure: Best grappig spel
  Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 02:06   #26
Aligoat
Guest

Standaard

2 Nes classics die erg veel op elkaar lijken kwa gameplay en graphics: Joust en Balloon fight

Joust: Jij zit op een flamingo/kip/struisvogel (ofzoiets :mellow: ) je bent die blauwe vogel, je moet proberen die groene vogels (een gier met een rode mannetje op de rug ofzo) te doden. Dit doe je door ze te raken van boven (als je zelf van boven wordt geraakt ga je dood) dan veranderen ze in een ei. Die ei moet je snel pakken voordat die uitkomt. Er komt z'on mannetje uit die ei, en dan komt er z'on groene vogel hem pakken (dat witte mannetje op die vogel), en moet je hem weer verslaan. Hoe verder je komt, hoe moeilijker het wordt. Je hebt ook andere vijanden zoals een pteranodon (zie meest rechtse foto) of als je te dicht bij het vuur komt, wordt je gegrepen door een hand.

De 2 player mode was echt grappig, vooral als je met de turbo knop gaat vliegen Dat gaat heel snel, en soms raak je elkaar B)

Balloon fight: speelt hetzelfde als Joust. Jij bent dat mannetje met die 2 balonnen, en je moet die krabben (ofzoiets) verslaan door erop te springen. Je mag 2 keer geraakt worden, omdat je 2 balonnen hebt. Je moet die vijanden 2 keer raken, want de eerste keer maak je alleen hen ballon kapot, dan gaan ze weer een nieuwe blazen. als je z'on zee bel kapotmaakt, dan komt er bliksem uit die wolken. Als je daardoor wordt geraakt, ga je dood.

Ook deze game heeft een 2 player mode, dat is echt grappig net als bij Joust
  Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 07:37   #27
Shinobi_X
GV Die-hard

Shinobi_X's schermafbeelding

Heeft bedankt: 0
Is bedankt: 0
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Shinobi_X Stuur een bericht via MSN naar Shinobi_X
Standaard

Joust is cool. Die heb ik nog op een 386 gespeeld.

Shinobi_X is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 21:03   #28
Aligoat
Guest

Standaard

Ja, ik heb hem ook op de atari gespeeld. Is bijna hetzelfde als de NES versie

Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 21:15   #29
imported_toet
Guest

Standaard

Idd Balloon Fight is echt super grappig
Heb ik tijdje geleden nog met m'n broer gedaan, echt superspel
Double Dragon 2 vind ik trouwens ook erg leuk met multiplayer (singleplayer ook hoor :P)
  Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 21:30   #30
Nick
Guest

Standaard

Over Magna Cum Laude, daar heb ik een review over geschreven op PCGameSpecial.nl

Game zuigt zwaar.
Vroegere delen waren 10x beter
  Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 21:57   #31
jaapvdvelden
Guest

Standaard

kennen jullie deze nog?

een van de eerste dig-dug's (ik dacht op de commodore 64)
  Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 22:18   #32
Aligoat
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by toet@17-11-2004, 21:15:35
Double Dragon 2 vind ik trouwens ook erg leuk met multiplayer (singleplayer ook hoor :P)
Jep, die vond ik ook cool. Alle delen op de Nes waren wel cool, maar de Snes versie vond ik echt de beste van alle delen.

Snes

Nes DD2

Vroeger waren multiplayer games echt cool man

@jaapvdvelden: die ken ik wel van de NES :)
  Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 22:43   #33
imported_toet
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Aligoat@17-11-2004, 22:18:43
Jep, die vond ik ook cool. Alle delen op de Nes waren wel cool, maar de Snes versie vond ik echt de beste van alle delen.

Snes
*plaatje*

Nes DD2
*plaatje

Vroeger waren multiplayer games echt cool man
Die snes versie ziet er ook erg gaaf uit, ik zal 'm ff een keertje proberen van ebay te kopen :P
Op NES heb ik alleen double dragon 2 gespeeld, zijn 1 en 3 ook de moeite waard?
  Met citaat reageren
Oud 18 november 2004, 04:47   #34
Aligoat
Guest

Standaard

Ja, die zijn zeker de moeite waard. Zoals je hierbeneden ziet verschillen ze niet kwa graphics (logisch als ze alledrie zo snel achter elkaar worden uitgebracht ). Ook de gameplay is hetzelfde (bij nieuwere deel natuurlijk meer en betere moves)

Double dragon 1

Double dragon 2

Double dragon 3
  Met citaat reageren
Oud 19 november 2004, 18:13   #35
Jonesjr
Guest

Standaard

Veel verschil is het niet idd (de graphics tenminste)
  Met citaat reageren
Oud 19 november 2004, 20:40   #36
Aligoat
Guest

Standaard

Als je naar deze screenshots kijk, dan denk je zeker: 'Wow dat ziet er mooi uit voor een game die al 6 jaar oud is' Ja, dit zijn de screenshots van Half Life, deze game kent iedereen volgens mij. De game is uitgebracht in 1998 (niet echt retro, maar toch al bijna 7 jaar oud ) Ik speel hem nogsteeds heel vaak (deze game was inspiratie voor games als Halo enzo) heb de screenshots ook zelf gemaakt. Counter-Strike, een mod op deze game, speel ik iedere dag B)

Met citaat reageren
Oud 20 november 2004, 00:15   #37
imported_toet
Guest

Standaard

Idd erg vet spel, ik heb 'm nog nooit helemaal uitgespeeld maar ik ben nu wel best ver, ik denk dat ik 'm dit weekend maar is ga uitspelen
(Ik zit nu op zo'n kutstuk dat er de hele tijd zo'n irritante helicopter op me aan het schieten is en overal staan vijanden en ik heb zelf niet zoveel ammo meer )
  Met citaat reageren
Oud 20 november 2004, 00:19   #38
Shinobi
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Biohazard@10-11-2004, 08:21:05
Ja dat had ik ook! Ik heb die game voor de Commodore 64, en pas heb ik het weer eens geprobeerd. Maar ik kwam helemaal niet ver. :mellow: Vroeger heb ik die nog vaak met mijn neef uitgespeeld.

The Lion King had ik op onze oude PC staan. Ook heel vaak gespeeld. En ook een keer uitgespeeld. Dat laatste level tegen Scar was wel moeilijk hoor. :o

En Street Fighter heb ik ook voor de Commodore 64, daar die heeft het nooit helemaal goed gedaan. Maar ik heb de SNES versie vaak bij een vriend gespeeld toen. :)

En hier een van mijn all-time favorites. Sonic the Hedgehog voor de Sega Geneses/Megadrive

Het titelscherm

Het eerste level. Dat vind ik nog steeds de coolste en mooiste uit het hele spel. Daar heb ik ook de beste herinneringen aan.

Dit is volgens mij Stage 2. Daar heb ik in die tijd best wel veel moeite mee gehad.

Een Bonus Stage. Hier is het de bedoeling om zo veel mogelijk ringen te pakken en in het midden te komen bij de "Chaos Emerald". Er zaten volgens mij zelfs meerdere Chaos Emeralds in zo'n stage. :unsure:

Uitgespeeld!
hehe die game heb ik ook nog voor men sega meaga drive echt fantastische game, als ik me verveel speel ik hem nog wel is echt prachtig
  Met citaat reageren
Oud 22 november 2004, 02:01   #39
Aligoat
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by toet@20-11-2004, 00:15:41
Idd erg vet spel, ik heb 'm nog nooit helemaal uitgespeeld maar ik ben nu wel best ver, ik denk dat ik 'm dit weekend maar is ga uitspelen
(Ik zit nu op zo'n kutstuk dat er de hele tijd zo'n irritante helicopter op me aan het schieten is en overal staan vijanden en ik heb zelf niet zoveel ammo meer )
Je moet daar zo snel mogelijk in z'on grot duiken, want je kan al die vijanden die uit de helicopter springen niet verslaan
  Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 16:53   #40
Jonesjr
Guest

Standaard

Wie herkent dit niet Als je in wereld 1-2 boven gaat bij die uitgang, dan kom je 3 warpbuizen tegen. Je kan dan kiezen welke wereld. De laatste buis is wereld 4, en dan kom je dus hier terecht. Je moet heel snel door deze level rushen, want Lakitu (dat ventje in die wolk) gooit steeds met stekelschildpadden (whatever :rolleyes: )

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten