![]() |
|
||||
|
Let op!Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd. GameVillage is de grootste game community in Nederland met al meer dan 210.000 registraties van alle leeftijden. Klik hier om je te registreren.Als lid heb je toegang tot de nieuwste cheats, demo's, trailers en kun je deelnemen aan discussies. Ook kun je als lid meedoen aan verlotingen van gratis games en hardware. |
|
|||||||
| Perstrips GameVillage Elitegamer gaat er regelmatig op uit om persevents te bezoeken, waar de nieuwste games worden gepresenteerd. De verslagen die we over deze perstrips schrijven vind je hier. |
![]() |
|
|
Discussietools | Discussie waarderen | Weergave |
|
|
#1 |
|
GV Die-hard
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik mocht gisteravond weer niet verder met Twighlight Pricess en Gears of War. Hoofdredacteur Maarten Michielse had weer een opdracht voor mij. Een heel bijzondere opdracht wel te verstaan. Microsoft had nieuw redactie lid Maarten Wegbrans (Daar gaan we gelazer mee krijgen met twee Maartens op de redactie!?) en ondergetekende uitgenodigd voor een sneak preview van de nieuwe Nederlandse komedie serie Game + 31. Het event werd georganiseerd in Amsterdam Noord. Sponsoren, special guests en gamejourno’s konden genieten van de uitstekende hospitality van Microsoft. Ook de cast en crew waren aanwezig om de serie te promoten. Het was geen galapremière, dus geen rode loper en Albert Verlinde (gelukkig!). Het was eerder een gezellig samenzijn, waar iedereen een lekker hapje en drankje kon nuttigen, alvorens we 5 afleveringen van de serie voorgeschoteld kregen in de bioscoopzaal.
![]() Het was gezellig in Amsterdam Herkenbaar Game+31 speelt zich af op een fictieve Nederlandse gameredactie. De redactie is nogal lui en krijgt haar artikelen niet op tijd af (Ik meestal ook niet!). [Edit van Maarten: "Duidelijk!"] De redactieleden zitten meer te gamen en ongein met elkaar uit te halen, dan dat ze serieuze gamejournalistiek aan het bedrijven zijn. Het gelukkige leventje van deze slackers wordt ernstig verstoord als de gemene Hellen de boel komt controleren in opdracht van de uitgeverij. De beperkte output is niet onopgemerkt gebleven en er moet orde op zaken worden gesteld. Maar met dit zooitje ongeregeld gaat dat niet lukken. Ze gaan liever strandvolleyballend Pinata’s in elkaar knutselen, om deze vervolgens weer in mootjes hakken met een lightsaber. Ook voert de redactie onzinnige discussies met betrekking tot Star Wars. Had de Empire wel of geen AT-AT walkers had moeten inzetten tijdens “The batle for Hoth”? ![]() Meriyem Manders (Hellen) en Robin Zijlstra (Tommy) Method Acting Het script is leuk en de muziek is goed gekozen. De gedenkwaardige karakters zijn grappig. Zo heeft de hoofdredacteur een zwak voor de originele (NES) SuperMario en hij schaamt zich hiervoor. Hij sluit zich op in zijn rommelige kantoor om aan zijn dagelijkse Mario fix te komen. Hij wordt echter gesnapt door de Spaanse nicht en vormgever Rodrigo, die hem vervolgens pest. Hij meent dat de Italiaanse loodgietertjes Mario en Luigi ook homo zijn en dat past niet bij de stoere hoofdredacteur Tommy. Soms werkt de humor nog niet helemaal, dit heeft niet te maken met de acteerprestaties van de cast, maar eerder met de timing van de grappen (montage). Bedenk wel we hebben het hier over een try-out. Hoewel de serie heavy gesponsord wordt door Microsoft (Ubisoft, Sierra en Rockstar), is het leuk om te zien dat MS de concurrentie niet schuwt. Zowel de originele NES als de PSP (Vice City Stories) komen in beeld en dat siert Microsoft. Verwacht echter geen Wii of PS3 te zien in de serie. ![]() Maarten geniet.....proost kerel!!! Pilot De serie bevindt zich op het moment in een testfase. Dit betekent dat er aan de hand van vijf pilot-afleveringen, reacties gepolst gaan worden. “Wij gaan bekijken wat wel werkt, wat niet werkt en in welke vorm het eerste seizoen gegoten gaat worden”, aldus regisseur Hugo Keijzer. In januari gaan Microsoft en de andere sponsoren kijken of de serie voortgezet gaat worden. Ik vind het in ieder geval een origineel initiatief. Men heeft het in tien weken tijd gepresteerd om een volwaardige comedy serie neer te zetten, die zeker voor gamers de moeite waard is. De afleveringen zijn geschoten in HD (720p) en duren ongeveer 8 minuten. De afleveringen zijn te downloaden via Xbox Live. Ook kun je de afleveringen zien op de website en hier zijn binnenkort ook voor de PSP downloads te verkrijgen. Televisie wordt in de toekomst niet uitgesloten. Ik hoop dat dit uiterst leuke idee opvolging krijgt en als de makers wat schoonheidsfoutjes kunnen wegwerken, wordt dit een fantastische komedie. *Check ook ons video-interview van Game+31 *Check de afleveringen van Game+31 op Xbox Live Marketplace
|
|
|
#2 |
|
GV Die-hard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 2 maart 2005
Heeft bedankt: 0
Is bedankt: 0
|
Wat ligt er op de schaal op die laatste foto? Ziet er smerig uit xD.
|
|
|
#5 | |
|
GV Die-hard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 2 maart 2005
|
Citaat:
Als ik trouwens de verhaallijn lees doet me dat erg denken aan die Talpa serie Man & Paard. Dat ging over een redactie voor een mannenblad. De redactie was daar evengoed lui, onproffesioneel en zeeeer komisch. (En Vivienne van den Assem deed er mee :wub:) :)
|
|
|
|
#6 |
|
GV Die-hard
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja sorry ik ben nou eenmaal geen food fotograaf, had ik wel bij een culinaire website gezeten.
|
|
|
#7 |
|
Guest
|
Game+31 ... Wow, lekker titel..
Zal niks worden denk ik. |
|
|
|
#8 |
|
Monomaan
![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 26 september 2005
|
Klinkt wel geinig die serie, denk alleen niet dat het aan zal slaan bij de menigte en dus snel van de buis gaat. Zie je oma al voor de tv zitten en roepen: console?, super mario?, Micro wattus?
Maar ik wacht af, met spanning!
|
|
|
#9 |
|
Guest
|
Ome Mark is alive
.
|
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| PERSTRIP VERSLAG: Chronicles of Spellborn | Mike van Schijndel | Perstrips | 4 | 18 maart 2007 19:38 |
| VIDEO INTERVIEW: Comedyserie Game+31 | Maarten Michielse | Interviews | 10 | 15 december 2006 23:15 |
| Contact | Adverteren | RSS | Registreren |