![]() |
|
||||
|
Let op!Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd. GameVillage is de grootste game community in Nederland met al meer dan 210.000 registraties van alle leeftijden. Klik hier om je te registreren.Als lid heb je toegang tot de nieuwste cheats, demo's, trailers en kun je deelnemen aan discussies. Ook kun je als lid meedoen aan verlotingen van gratis games en hardware. |
|
|||||||
| Nintendo Community Alles over Nintendo, hedendaags en retro! Deze community is onmisbaar voor elke serieuze Nintendo fan. Ook bereikbaar via www.gamevillage.nl/nintendo Beheerder: GV |
![]() |
|
|
Discussietools | Discussie waarderen | Weergave |
|
|
|
|
#1 |
|
Guest
|
Ik vind de NES Classics, en het idee erachter wel leuk, maar de spellen zijn niet goed uitgewerkt, zo las ik Power Unlimited over Donkey Kong: "De drie verschillende niet-scrollende schermen (het extra level uit de arcade-versieis niet toegevoegd) komen nauwelijks tot hun recht op het kleine beeldscherm van de GBA."
Waarom konden ze dat arcade level niet gewoon als bonus level maken, en als de game niet loopt op een te klein scherm, dan laat je het toch scrollen? Toegegeven, precies de zelfde game spelen als je mischien vroeger op de NES hebt gespeeld, heeft mischien wat nostalgische waarde, maar de spellen die je nu speelt, zijn hun voorganger niet waardig. En dan nog iets, NINTENDO heeft nog een best kiddy karakter, en de meeste mensen die volop van de NES hebben genoten zijn al volwassenen, en die hebben eerder een PS2 of een XBOX dan een GBA. Dus de mensen met een GBA zijn meer van mijn leeftijd (ongeveer 14). Dus voor het grootste deel GBA-gamers hebben de spellen geen of weinig nostalgische waarde, en zijn het voor hen dus gewoon slechte maar goedkope spellen. De prijs is dan ook het eenige voordeel. Ik vind dat NINTENDO eens moet stoppen met het uitmelken van oude games, we hebben toch liever iets nieuws dan iets dat we al 10x gezien hebben. Gelukkig kan je moeilijk bij de DS gaan poorten, omdat daar hele andere elementen nodig zijn als bij andere consoles/handhelds (mischien gaan ze nu de cube-GBA link wel uitmelken, met hun 2 schermen). En de concurentie met de PSP gaat mischien ook wel wat moois opleveren. Wat vinden jullie nou eigenlijk van de NES Classics? |
|
|
|
#2 |
|
Guest
|
Nou, ik heb gister een NES GBA SP besteld. Niet zo nodig omdat ik die NES spellen wilde spelen maar meer omdat ik een GBA nodig had aangezien mijn oude gejat is. Ik zal waarschijnlijk wel een paar games kopen van de NES, maar ik hou het denk ik bij Mario en Zelda (gezien de scores). Zelda heb ik al een keer uitgespeeld op de NES maar het is en het blijft een briljant spel. De puzzels zijn zo ingewikkeld...Zo maken ze die niet meer.
Ik heb ook de collector's edition van Zelda voor de GC maar ik speel een NES/SNES link toch het liefst op een GBA. En misschien word Zelda 2 AoL ook nog wel uitgebracht. Maar het grootste nadeel is dat je de NES spellen alleen op de speciale NES GBA SP kan spelen die niemand speciaal voor een paar NES games gaat kopen. Alleen mensen die nog geen GBA hebben kopen zo'n ding, maar welke Nintendofan heeft geen GBA? (ik niet omdat die gejat is :P ) |
|
|
|
#3 |
|
Guest
|
Dat is raar :blink: , ik denk niet dat veel mensen die speciale NES gba gaat kopen voor die oude spellen. Nintendo wil gewoon winst maken, want ze konden die spellen ook allemaal op 1 casette doen. Echt overdreven om 20 euro te betalen voor 1 ouwe nes spel. Je kan in de gameshop ook een casette kopen met 50 (volledige) nintendo games erop (volgens mij is die niet van nintendo zelf). Je kan ook emulators downloaden van internet, en dan kan je nes games op je gba spelen. Je moet wel een flashcard hebben, maar er is ook een cabeltje te koop, waarmee je zonder flashcard kleine NES games op de gba kan spelen. Ik heb het geprobeert. Ik heb Mario en Joust op de gba gezet zonder een flashcard! Zo klein zijn die spellen, dat ze in de intern geheugen van gba passen. Daarom is 20 euro voor zo'n klein spel als mario echt overdreven. Beter koop je gewoon Super mario deluxe, want die kan je wel op de gewone gba en de gbc spelen.
|
|
|
|
#4 |
|
GV Die-hard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 21 mei 2003
Heeft bedankt: 0
Is bedankt: 0
|
Ik vindt het echt schandalig wat Nintendo geflikt heeft. Die games hadden makelijk op 1 schijfje gekunt maar nee ze verkopen ze allemaal apart maar de games zien er niet uit en zijn niet leuk (op mario en zelda na). Je bent echt dom als ik weet niet hoeveel geld zo'n game kost gaat weglegen voor bijvoorbeeld exercite bike die ziet er niet uit en elk level is zowat het zelfde. Nee Nintendo jullie gaan echt de verkeerde kant op want wat van:
Wij willen nieuwe games geen snes ports snappen jullie niet??? Nee inderdaad geen snes port maar NES ports voor belachelijk hoge prijzen voor games die je per 5 ofzo op een schijfje had kunnen zetten. Ik vindt het echt een uitmelkerij van de grote N en ik hoop dat niemand zo dom is om daadwerkelijk die games te gaan kopen want die games krijg met nog 100 andere oude games bij van die tv computers.
Together we stand, divided we fall [URL="http://www.gamevillage.nl/forumdisplay.php?f=112"][/URL] [SIZE=1][IMG]http://img524.imageshack.us/img524/1671/backgroundbanner2du.jpg[/IMG][/SIZE] [SIZE=1][/SIZE] Kun je game design niet vinden? Klik dan op de link hier beneden: [URL="http://forum.gamevillage.nl/forumdisplay.php?f=338"]Game design[/URL] |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Guest
|
Ik vind het ook echt belachelijk. Al die SNES ports vond ik nog wel kunnen. Maar nu komen ze ookal met NES ports, voor een idd veel te hoge prijs van 20 euro.
Straks komen ze ook nog met remakes van de GB <_< En wat een paar mensen hier zeggen dat je de NES games alleen kunt spelen met een NES GBA SP dat is ook onzin <_< Waarschijnlijk probeert Nintendo gewoon wanhopig nog een paar centen uit de GBA te trekken voordat de DS en de PSP er zijn. |
|
|
|
#6 |
|
GV Die-hard
|
lijkt me sterk dat je die games alleen op een nes gba sp editie kan spelen want dan maken ze minder verdienste.
Together we stand, divided we fall [URL="http://www.gamevillage.nl/forumdisplay.php?f=112"][/URL] [SIZE=1][IMG]http://img524.imageshack.us/img524/1671/backgroundbanner2du.jpg[/IMG][/SIZE] [SIZE=1][/SIZE] Kun je game design niet vinden? Klik dan op de link hier beneden: [URL="http://forum.gamevillage.nl/forumdisplay.php?f=338"]Game design[/URL] |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Guest
|
Kom op, er moet toch iets goed aan zijn. Denk aan de nostalgische waarde, en in Japan liep het zo goed dat de serie is uitgebreid!
En op het forum van www.nintendo.nl zittten al die gasten te popelen om die games te kopen. Er moet dus wel wat goeds aan zijn (niet dat NINTENDO door moet gaan met uitmelken ofzo, maar sommige mensen zijn fel tegen de serie :devil: , en anderen prijzen hem de hemel in :rolleyes: ). |
|
|
|
#8 |
|
Guest
|
Al die games zijn denk ik wel tof maar een beetje té prijzig. Want zoveel waar voor je geld krijg je ook weer niet.
|
|
|
|
#9 |
|
GV Die-hard
|
ze hadden makelijk het gewoon op 1 cassete kunnen zetten dan was het ook minder erg geweest maar die is gewoon belagelijk. Want als je de PU ook leest zitten die games nog eens hartstikke fout in elkaar ook.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Guest
|
De gamepro raadt de lezers juist aan om die games te kopen. Ze vinden 20 euro cker weinig geld (nogwel voor een 20 jaar oude poort)
|
|
|
|
#11 |
|
Guest
|
Ik vind het idee van die NES GBA nog niet eens zo slecht, dat is nog een leuk collector's item. Maar om nou NES spellen op je GBA te gaan spelen...Ik denk dat ik Zelda of Mario koop en dat was het. Maar later krijg je de NES games gratis bij de eerstvolgende Zelda of Mario game.
|
|
|
|
#12 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| NES Classics: Castlevania | creepy guy | GameBoy Advance (SP) | 1 | 18 april 2006 15:34 |
| NES Classics: Bomberman | creepy guy | GameBoy Advance (SP) | 0 | 2 januari 2005 19:28 |
| NES Classics: Zelda II | creepy guy | Gameboy GameShark Codes | 0 | 2 januari 2005 19:22 |
| NES Classics: Metroid | creepy guy | Gameboy GameShark Codes | 0 | 2 januari 2005 19:21 |
| Nes Classics | maa2wes | Nintendo Community | 8 | 18 juli 2004 18:40 |
| Contact | Adverteren | RSS | Registreren |