![]() |
|
||||
|
Let op!Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd. GameVillage is de grootste game community in Nederland met al meer dan 210.000 registraties van alle leeftijden. Klik hier om je te registreren.Als lid heb je toegang tot de nieuwste cheats, demo's, trailers en kun je deelnemen aan discussies. Ook kun je als lid meedoen aan verlotingen van gratis games en hardware. |
|
|||||||
| Reviews & Previews Xbox 360 Games Check hier onze reviews en previews van games voor de Xbox 360. (oude review rubriek Xbox 360 games) |
|
|
Discussietools | Discussie waarderen | Weergave |
|
|
#1 | ||||||||||||
|
GV Master
|
Shadowrun heeft als game een rijke geschiedenis. Er zijn meerdere delen van de game uitgekomen die allemaal tot goede RPG's konden worden gerekend. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik hoorde dat dit deel helemaal geen enkel RPG-element zou bevatten. Shadowrun in de 21e eeuw is een FPS die online gespeeld dient te worden. Mensen die ook maar iets in de trend van een RPG verwachten kunnen nu dan ook stoppen met lezen.
![]() Verhaal boeit niet Allereerst is er natuurlijk het verhaal van de game. Het komt erop neer dat er twee strijdende partijen zijn die beide speelbaar zijn. Klinkt als een slecht verhaal en dat is het eigenlijk ook. Het is gewoon een lekker cliché verhaaltje waar je eigenlijk niet teveel aandacht aan moet besteden. Gelukkig hoeft dat ook niet want er zit geen noemenswaardige singeplayer mode in de game. Ja, je kan natuurlijk singeplayer gaan knallen tegen bots, maar daar heb je snel genoeg van. Waar het bij Shadowun om draait is de online actie, het knallen tegen andere mensen over de hele wereld, maar daarover later meer. Abilities zijn cool Shadowrun is dus een FPS. Nou hebben we in de loop der jaren al heel veel FPS gezien en wanneer je je als game wilt onderscheiden zal je origineel moeten zijn. Hier komt dan ook de rijke geschiedenis van de game om de hoek kijken. In Shadowrun heb je namelijk de beschikking over magic en tech abilities. Aan het begin van elk potje spelen heb je ongeveer 25 seconden de tijd om de door jou gewenste abilities te kopen en deze kan je dan tijdens het spel gebruiken. Het geld wat je hiervoor moet betalen verdien door mensen af te knallen, het artifact te stelen en door nog een heleboel andere dingen te doen die jouw team helpen. Deze skills zijn zeer uiteenlopend. Je hebt er een paar bijzitten die je helpen zoals de Tree of Life en resurrection. Deze zorgen voor respectievelijk een healende boom en de mogelijkheid om je gedode teamgenoot te reviven. Daarnaast zijn er ook nog de wat meer aanvallende skills als gust, smoke en wired reflexes. Deze stellen jou als speler weer in staat om een voordeel te behalen wanneer je 1 op 1 combat verwikkeld bent. Een van de coolste skills die er in de game zit is de teleport skill. Door middel van een teleport wordt je namelijk tien meter verder in de richting waarin je gaat, neergezet. Dus door te kruipen wordt je naar beneden geteleporteerd en door te springen omhoog. Op deze manier kan je heerlijk verassingsaanvallen uitvoeren of vluchten uit een gevecht wanneer het te heet onder je voeten wordt. ![]() Pimp my ras Deze grote verscheidenheid aan skills en magic kunnen niet los gezien worden van de verschillende rassen. Er ras, wat je aan het begin van elke match moet kiezen, heeft ook weer verschillende kenmerken. Elven lopen snel, dwergen kunnen een headshot verdragen en de humans zijn goed allround. Uiteraard heeft elk ras nog meer specifieke kenmerken maar die zul je vanzelf ontdekken wanneer je de game speelt. zoals je misschien al merkt zijn de mogelijkheden legio. Elk ras kan namelijk elke ability verkrijgen. Dat ze bij het ene ras beter werken dan de andere is logisch, maar je je karakter dus aanpassen op de manier waarop jij dat wilt. En dit is ook gelijk het grootste punt van Shadowrun. De grote verscheidenheid aan mogelijkheden die je tot je beschikking hebt, zorgt ervoor dat geen enkele match hetzelfde is. Elke keer gebeuren er wel weer dingen die je niet verwacht en worden er tactieken gebruikt dit specifiek zijn toegesneden op het team. En zo hoort het natuurlijk ook. Het zorgt er namelijk voor dat Shadowrun niet snel gaat vervelen. Door de constante innovatie die voort komt uit de rijkheid van de mogelijkheden blijft de game lang boeien. Diversiteit geeft de doorslag De verschillende modes zijn echter niet zo boeiend. Extraction, Raid en Attrition en zijn andere namen voor een standaard capture the flag and deathmatch. Het enige verschil is dat de flag hier een artifact is, waar je overig wel je tegenstanders meer kan meppen. Maar het is niet zo erg dat dit de enige vorm van modes zijn. Het gaat namelijk niet zo zeer om het type spel maar de manier waarop het gespeeld wordt. dit wordt ook duidelijk wanneer je kijkt naar de wapens die in de game zitten. Dit is namelijk ook niet bijster origineel. Alle standaardwapens zijn aanwezig en eigenlijk is alleen die Katana een leuke uitzondering. Dit zwaard is het enige melee wapen wat in de game zit en is dodelijk in de handen van een getrainde speler. Ook al zijn de maps en wapens dus wat standaard, dit wordt zeer duidelijk goed gemaakt door de variatie die gebracht wordt door de magic en tech. Door deze te combineren met de wapens wordt geen standaard wie-het-beste-wapen-heeft-wint game. Degene die een goed wapen heeft zal ook de goede abilities moeten hebben gekocht om de zwakke punten te compenseren. Een troll met een minigun is traag en kan dus een makkelijk target zijn voor een elf met een katana. Maar wanneer deze niet de smoke skill heeft gekocht die hem onzichtbaar maakt, wordt hij weer een makkelijke prooi. Ik wil hiermee maar aangeven dat er geen winnende combinatie is in Shadowrun. En ik denk dat het ook zeker nog erg lang gaat duren voordat deze gevonden is, als dat überhaupt ook gebeurd. ![]() Frustrerend knoppenwerk Is er dan niks slechts aan Shadowrun? Jazeker wel. Wat mij erg stoorde was namelijk het knoppenwerk in de game. Nou is dit niet iets wat niet te leren is, maar aan het begin van elke match moet je skills weer opnieuw aan de bepaalde knoppen toewijzen. Er is dus geen standaardknop voor elke skill. Dit heeft ertoe geleid dat ik een granaat wilde gooien maar ineens tien meter hoger op de tweede verdieping stond. Dit is uiteraard een vorm van gewenning maar het duurt wel even tot je dit er lekker in hebt zitten. Het zorgt er ook voor dat je minder snel nieuwe skills zal proberen tijdens de game omdat je dan weer moet wennen aan de nieuwe knoppenopzet. Cross-platform Wat Shadowrun trouwens helemaal uniek maakt is het feit dat dit eerste cross-platform game is. Je kan dus wanneer je op je 360 aan het spelen bent een match spelen tegen PC-bezitters. Helaas, heb je wel Vista nodig om de game te draaien wat toch een boel PC-spelers zal teleurstellen. Over cross-platform mogelijkheid zal je binnenkort meer te horen krijgen op Gamevillage. ![]() Conclusie Al met al is Shadowrun een zeer goede game geworden. De grote verscheidenheid aan abilities zorgt ervoor dat de game zich onderscheid van de andere FPS die online gespeeld kunnen worden. Het draait in Shadowrun niet zozeer om het schieten maar om het schieten in combinatie met de abilities die je moet kopen. Ik ben zelf niet zo'n fan van online FPS, maar aan deze game heb ik erg veel lol beleefd. Voor mensen die de standaard FPS dus niks vinden kan deze game een goed alternatief zijn. Wanneer je fan bent van een FPS kan je deze blind kopen. Het duurt immers toch nog wel even voordat Halo 3 uitkomt. Facts Platforms: Xbox 360, PC Getest op: Xbox 360 Ontwikkelaar: Fasa studios Uitgever: Microsoft Game Studios Release datum: 1 juni 2007 Links Officiële site: shadowrun.com Screenshots Trailer Shadowrun bestellen
No one man is superior to the game - A. Bartlett Giamatti Laatst gewijzigd door Jorit de Kruijff; 29 mei 2007 om 13:35 |
||||||||||||
|
|
|
|
#2 |
|
Guest
|
leuk review kan niet wachten.
|
|
|
#3 |
|
GV Master
![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 8 september 2005
Heeft bedankt: 0
Is bedankt: 0
|
Lijkt me erg leuk maar is het punt niet wat hoog?
The are no limits for your mind.Some much things and so little time.To see it or not see it... RER!!! : Resident evil Rules. LOL (zet het volume goed hard): http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-384937/ http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-384939/ http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-384945/ |
|
|
|
|
#4 |
|
GV Master
![]() ![]() Geregistreerd: 20 november 2005
|
Yo nerdo, dit is het cijfer wat meneer Cruijff heeft gegeven naar aanleiding van zijn speelsessies met dit spel. Hoe kun jij nou vinden of een cijfer iets te laag of te hoog is. Cruijff, dubbel F inderdaad, vind het een goed spel. Toorn niet aan zijn review, ga hem dan ook kopen en kom dan terug met jou oordeel. als men een 6 geeft is het niet goed en als men een 9 geeft is het nog niet goed. AAARRGH, Hollanders=klaag=zeiken. Daarom zeik ik op nerdo. spielen sie wieder.
|
|
#5 |
|
Guest
|
Lijkt me niet zoveel aan, en de graphics zijn ook niet al te goed, een 9 niet waard
|
|
|
#6 |
|
Guest
|
wo0z, stop met zeggen over graphics.
Graphics < Gameplay Het spel is zeer goed, zeker de moeite waard. |
|
|
#7 |
|
GV Meubilair
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wow klinkt cool, was erg benieuwd namelijk naar de reviews, want de game leek me erg tof, maar had twijfels.
|
|
|
|
|
#8 |
|
Guest
|
|
|
|
#9 | |
|
GV Master
![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 8 september 2005
|
Citaat:
The are no limits for your mind.Some much things and so little time.To see it or not see it... RER!!! : Resident evil Rules. LOL (zet het volume goed hard): http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-384937/ http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-384939/ http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-384945/ |
|
|
|
|
|
#10 |
|
GV Master
![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 23 december 2005
|
voor pc ... nice
|
|
#11 | |
|
GV Master
![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 23 december 2005
|
Citaat:
dan snappen we waarom hij dat vindedit: oops nu ben ik een spammer xD
|
|
|
#13 | |
|
Guest
|
Citaat:
De game lijkt me trouwens wel tof, ergens vaag in het verleden gehoord. Helaas dat dit spelletje wel erg duur gaat worden (lees: nieuwe computer/onderdelen) |
|
|
|
#14 |
|
GV Die-hard
|
Nope, deze game is al een jaar lang specifiek geplaytested en getuned hierop. Ik heb al een versie in september op X06 staan spelen op een 360 tegen PC gamers en de beste speler wint echt.
|
|
#15 |
|
Banned
![]() ![]() ![]() ![]() |
De beste FPS voor de 360 tot nu toe
Vind ik een wat gewaagde uitspraak zeker omdat ook f.e.a.r op de markt is. Maarja mischien maar eens huren in iedergeval een goede interview! |
|
|
|
|
#16 |
|
GV Meubilair
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aangezien FEAR op de markt is? Qué? FEAR's SP is miss wel goed, maar MP niet
|
|
|
|
|
#17 |
|
GV Master
|
okay mister game, oftewel nerdo.
|
|
#18 | |
|
GV Master
|
Citaat:
Je kunt niet zomaar zeggen dat een negen te hoog is als je het spel nooit hebt gespeeld. Nerdo heeft juist geen punt... en dat is dan weer mijn punt. hhhmmmm zucht... Forums.... Hij geeft geen mening, hij blaat maar wat.
|
|
|
#20 |
|
GVintage '04
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geregistreerd: 3 maart 2004
|
Ging Shadowrun niet ooit over een neger met een zonnebril en een schedel van een koe in zijn borst gedrukt? Dat was namelijk wel even heel andere koek.
|
|
|
| Discussietools | |
| Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Ervaringen met Shadowrun | Jorit de Kruijff | Ervaringen met Xbox 360 Games | 3 | 17 september 2007 20:20 |
| Shadowrun - Review (Xbox 360) | Harry Botje | Xbox 360 Trailers | 0 | 7 juni 2007 04:30 |
| Shadowrun - Review HD (Xbox 360) | Harry Botje | Xbox 360 Trailers | 0 | 7 juni 2007 04:30 |
| Shadowrun | XSamu | Xbox 360 Community Chatroom | 8 | 26 mei 2006 18:09 |
| Shadowrun | Benten | Super Nintendo | 0 | 7 maart 2004 12:53 |
| Contact | Adverteren | RSS | Registreren |