Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Welke Mac kopen?

GV Gamer

Standaard Welke Mac kopen?

Ik zit te denken om te investeren in een nieuwe mac. Gewoon de nieuwste van het nieuwste met alles er op en eraan.

Omdat jullie zo veel meer weet van computers/mac dan ik, hoop ik dat jullie mijn vragen kunt beantwoorden.

Ik wil een 27'' kopen. En het eerste wat me opvalt is het verschil in videokaart. Is dat echt zo groot? Is de NVIDIA GeForce GTX 660M with 512MB zoveel slechter dan de NVIDIA GeForce GTX 675MX with 1GB? Ook heeft de duurdere Mac (27-inch: 3.2GHz) een upgrade naar de NVIDIA GeForce GTX 680MX 2GB GDDR5, is dit de moeite waard in jullie ogen?

Daarnaast wil ik een i7, omdat ik gewoon het snelste wil. Een upgrade naar 3.4GHz Quad-core Intel Core i7, lijkt me dan ook een must.

Qua storage zit ik niet zo over in: ik heb dropbox en daar red ik me tot dusver prima mee. Ook heb ik hier wel wat externe harde schijven.

Dan zit ik nog over het volgende te denken: zal ik hem bij Apple.com kopen of bij bijvoorbeeld een Xando. Ik vroeg me af of bij Xando wel eens korting word geven, omdat het hier best wel om een hoog bedrag gaat. Ook ben ik student, dus zou ik gebruik kunnen maken van de studentenkorting. Wat is hierin jullie advies?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden!
    Met vriendelijke groet,
    Floris

GV Gamer Pro Robert's schermafbeelding

Standaard Re: Welke Mac kopen?

Het lijkt mij dat een 27 inch inderdaad meer krachtige videokaart nodig heeft aangezien dat aardig groot is.

Je kunt het verder ook eens vragen op het Nationaal Computer Forum, daar hebben ze er misschien meer verstand van :

GV Racedriver Millennium's schermafbeelding

Een videokaart met 2Gb aan videogeheugen kan ik zeker aanraden.

Heb zelf lang een AMD 6950 met 1Gb aan videogeheugen gebruikt en dat zorgde soms voor de nodige bottlenecks.
    Twee GB is veel meer future proof.

GV Gamer

Als ik jou was zou ik geen mac kopen. Zeker niet als je er op wilt gamen, Je kan qua kracht en snelheid van de computer voor dezelfde prijs een 3x zo snelle windows kopen. En als je dan toch echt geniet van het mac besturings systeem is het ook gewoon mogelijk dat te draaien op een windows computer
    Pc-Games nodig? Ga naar:

GV Gamer

Thank you for your sharing! I really like to read it,So good to find somebody with some original thoughts on this subject .
    abcya| minecraft games | minecraft 10

Soortgelijke discussies

1. welke ps2 game zou ik kopen
    By leeloe in forum PlayStation 2 Forum
    Re: 21
    Laatste bericht: 30 mei 2006, 16:33
  2. Welke Kopen??
    By UserNick8482 in forum PC Games Forum
    Re: 2
    Laatste bericht: 2 januari 2006, 22:11
  3. Welke Cac Zal Ik Kopen?
    By loW in forum GameVillage Archief